2008. április 28., hétfő

onyf, a kurva anyád

Grrrrrrrr.

Ha egyéni vállalkozó vagy, köteles vagy NYENYI adatszolgáltatásra az ONYF felé. Erre kétféleképpen van lehetőséged:

elektronikusan

  • 1. Bemész az ONYF-be
  • 2. Kivárod a sorod
  • 3. Leadsz egy papírt, hogy elektronikusan adsz be
  • 4. Vársz egy hónapot, hogy beregisztráljanak
  • 5. Elektronikusan beadsz otthon

kartonon vagy floppyn (hehe)

  • 1. Bemész az ONYF-be
  • 2. Kivárod a sorod
  • 3. Leadsz egy papírt
  • 4. Kapsz egy papírt vagy floppyt
  • 5. Hazamész
  • 6. Kitöltöd a kapott papírt vagy floppyt
  • 7. Bemész az ONYF-be
  • 8. Kivárod a sorod
  • 9. Lesz egy papírt vagy floppyt
  • 10. ???
  • 11. Profit
Namármost az elektronikus bevallás nem nyerő, mert már nincs egy hónapom április 30-ig. Péntekent elintéztem 1-6-ig, ma 10-kor elindultam, és gondoltam, hogy délig meglesz a 7-9.

Hát lófaszt. A 60 ablakból 2-ben intéznek NYENYI leadást. 10.40-kor kaptam olyan sorszámot, ami azt mondta, hogy még 17-en vannak előttem. Most 12.17 van, nekem 5052-es a sorszámom, és most hívták az 5044-est. Szerintem felgyújtom azt, aki ezt így megszervezte.

Ami az egész mellett a poén, hogy onnantól kezdve, hogy megjelenik a számom a kijelzőn, max. 2.5 percet szoktam eltölteni a néninél. A többiek mi a francot csinálnak? Odamész, leadod, lepecsételik, aláírják, örülsz. Ehhez nincsen szükség negyed óra csevegésre (ja, értem, hogy nem szokás elolvasni a kitöltési útmutatót... sorry, my bad).

Hogy valami jót is mondjak: kircsi a kávéautomatájuk, 50 pénzért ad jó kávét és keverőeszközt is.

Nah mindegy, tanultunk a ebből is (Veszprémben évente 5 percet szoktam eltölteni a NYENYI bevallással, utazással együtt 45 perc), bejelentkeztem jövőre elektronikusra. Hátha addigra beregisztrálnak.

0 megjegyzés: