2008. január 13., vasárnap

webháromnulla

Ennek a cikknek már a bevezetőjén is jót szörnyülködtem.


Mármint miről is van szó? Mit akarnak a nyomorultabb fajta jövőkutatók, közgazdászok, és egyáltalán bárki, akinek fogalma sincsen az egész net technikai hátteréről megint rákényszeríteni a szerencsétlen internetes társasalomra? Meg egyáltalán miért?

Én ezt nem értem. Egyszer csak mindenre elkezdték mondani, hogy webkettőnullás. Akik mondták sem tudtak megegyezni abban, hogy mit is lehet webkettesnek nevezni. A levelezőklienst, ami erőteljesen AJAX-es volt, a közösségépítőoldalt, a blogengine-t, ami tud postbacket, a személyes oldalt, amiben használtak lightwindowt meg prototype-ot mind-mind webkettesnek hívják. Minek? Könyörgöm, miért kell verziózni egy olyasvalamit, ami nem lehet. Miért kell engem arra kényszeríteni, hogy én, aki utálok minden ilyen bullshit kifejezést, kénytelen legyek a leadandó doksiaimba húszszor beleírni, hogy "using Web 2.0 technologies", különben főnökeim főnökeinek főnökei - ugye elég távol vagyunk attól a rétegtől, akik nem csak a gazdasági folyamatokat nézik - azt mondják rá, hogy "obsolete solution"?

De meg van a megoldás, kibaszbrálok a világgal. Holnaptól meghirdetem, hogy Web 2.5 BETA van, és mindenki, aki csak Web 2.0-ban képes gondolkodni, eláshatja magát.